پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دولت بیش از ۲۰ پروژه در زمینه های مختلف در این شهرستان افتتاح می شود.

کریم حمیدوند در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اعلام برنامه های هفته دولت در شهرستان تفرش اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن هفته دولت بیش از ۲۰ پروژه در زمینه های مختلف در این شهرستان افتتاح می شود.

وی با اشاره به برنامه های اولین روز از هفته دولت گفت: در اولین روز از هفته دولت، پل و محوطه سازی و آسفالت روستای دنیجرد، افتتاح محوطه سازی روستای دلارام، جدول زیرسازی، آسفالت و پل روستای کوکان، جدول زیرسازی، آسفالت و پل روستای دادمرز و ساماندهی معابر روستای قزلجه افتتاح می شوند.

فرماندار تفرش، افتتاح توسعه فضای فیزیکی کتابخانه پروفسور حسابی و برگزاری جشن دهه کرامت در مسجد جامع طرخوران را از برنامه های دومین روز هفته دولت عنوان کرد.

به گفته حمیدوند، با حضور استاندار مرکزی در سومین روز هفته دولت در تفرش، پروژه های محوطه سازی پارک جنگلی و طبیعی کناربر، آسفالت بلوار خلیج فارس، سردر دانشگاه تفرش، فاز دو میدان اندیشه دانشگاه تفرش، افتتاح و گاز رسانی به ۱۴ روستای بخش مرکزی تفرش کلنگ زنی می شود.

وی با اشاره به برنامه های چهارمین روز هفته دولت گفت: در این روز شورای اداری بخش در روستای شهراب برگزار می شود و همچنین پست بانک شهراب، محل پسماند روستای شهراب، خانه عالم روستای شاهواروق و جدول گذاری زیر سازی و آسفالت روستای زرجین افتتاح شده و ۲۱۰۰ متر شبکه فشار ضعیف هوایی در روستای کریان به کابل خود نگهدار تبدیل می شوند.

فرماندار تفرش، با اشاره به برپایی «میز دولت» در مصلی ولایت تفرش در پنجمین روز هفته دولت گفت: در این روز دو ساعت قبل از برگزاری نماز جمعه مدیران دستگاه های خدمات رسان در مصلی ولایت حضور می یابند و به مشکلات و مسائل مردم پاسخ می دهند. همچنین در همین روز نشست تخصصی موسیقی هنرجویان شهرستان برگزار شده و مسئولین نماز مغرب و عشا را در مسجد نورالله اقامه می کنند.

حمیدوند، افتتاح پل و محوطه سازی و آسفالت روستای جلایر، افتتاح بند سنگی ملاتی حوزه جلایر و حضور مسئولین در نماز مغرب و عشا در مسجد قائمیه را از برنامه های ششمین روز هفته دولت عنوان کرد.

به گفته وی در آخرین روز هفته دولت، انبار عملیات و پارکینگ مسقف هلال احمر و مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای در روستای قلعه قدس تفرش افتتاح شده و مسئولین نماز مغرب و عشا را در مسجد میانده اقامه می کنند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:49 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

برنامه های هفته دولت در تفرش اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش کریم حمید وند فرماندار تفرش در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش، با اشاره به برنامه های امسال هفته دولت گفت: در طول این هفته علاوه بر حضور مسئولین در مساجد و انجام پرسش و پاسخ مردم از مسئولین، پروژه هایی نیز در تفرش افتتاح می شود.

وی با بیان برنامه های اولین روز هفته دولت اظهار کرد: در دوم شهریور و اولین روز هفته دولت، نمایشگاه خوشنویسی در اداره ارشاد، پل و محوطه سازی و اسفالت روستای دنیجرد، افتتاح محوطه سازی روستای دلارام، جدول زیر سازی، اسفالت و پل روستای کوکان، جدول زیر سازی، اسفالت و پل روستای دادمرز، ساماندهی معابر روستای قزلجه افتتاح می شوند و همچنین در این روز مردم می توانند از دانشگاه تفرش دیدار کنند و توضیحات مسئولین دانشگاه را بشنوند. در پایان این روز مسئولین نماز مغری و عشا را در مسجد ششناو اقامه می کنند.

فرماندار تفرش، افتتاح توسعه فضای فیزیکی کتابخانه پروفسور حسابی و برگزاری جشن دهه کرامت در مسجد جامع طرخوران را از برنامه های دومین روز هفته دولت عنوان کرد

به گفته حمید وند، با حضور استاندار مرکزی در سومین روز هفته دولت در تفرش، پروژه های محوطه سازی پارک جنگلی و طبیعی کناربر، آسفالت بلوار خلیج فارس، سر در دانشگاه تفرش، فاز 2 میدان اندیشه دانشگاه تفرش افتتاح و گاز رسانی به 14 روستای بخش مرکزی تفرش کلنگ زنی می شود و در این روز مسئولین در مسجد شهرک امام خمینی(ره) حضور پیدا کرده و نماز مغرب و عشار ار اقامه می کنند

وی با اشاره به برنامه های چهارمین روز هفته دولت گفت: در این روز شورای اداری بخش در روستای شهراب برگزار می شود و همچنین پست بانک شهراب، محل پسماند روستای شهراب، خانه عالم روستای شاهواروق و جدول گذاری زیر سازی و اسفالت روستای زرجین افتتاح شده و 2100 متر شبکه فشار ضعیف هوایی در روستای کریان به کابل خود نگهدار تبدیل می شوند. در این روز مسئولین در مسجد وقف محله حضور پیدا می کنند.

فرماندار تفرش، با اشاره به برپایی «میز دولت» در مصلی ولایت تفرش در پنجمین روز هفته دولت گفت: در این روز 2 ساعت قبل از برگزاری نماز جمعه مدیران دستگاههای خدمات رسان در مصلی ولایت حضور می یابند و به مشکلات و مسائل مردم پاسخ می دهند. همچنین در همین روز نشست تخصصی موسیقی هنرجویان شهرستان برگزار شده و مسئولین نماز مغرب و عشا را در مسجد نورالله اقامه می کنند.

حمید وند، افتتاح پل و محوطه سازی و اسفالت روستای جلایر، افتتاح بند سنگی ملاتی حوزه جلایر (آلا) و حضور مسئولین در نماز مغرب و عشا در مسجد قائمیه را از برنامه های ششمین روز هفته دولت عنوان کرد.

به گفته وی در آخرین روز هفته دولت، انبار عملیات و پارکینگ مسقف هلال احمر، مرغداری 20000 قطعه ای در روستای قلعه محی الدین ( قدس ) افتتاح شده و مسئولین نماز مغرب و عشا را در مسجد میانده اقامه می کنند.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 4:26 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

‌پروژه مسکن مهر شهر تفرش مشکلات بهداشتی و بهسازی دارد.

کریم حمیدوند فرماندار تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) - منطقه مرکزی - در خصوص وضعیت مسکن مهر شهرستان اظهار کرد: مجری ساخت پروژه‌های مسکن مهر شهرستان بنیاد مسکن بوده است که باید طبق قرارداد 360 واحد مسکن مهر را به شهرستان تحویل می‌داد.

وی با اشاره به مشکلات موجود این پروژه گفت: تاکنون تعدادی از واحدها تکمیل و تحویل شده و تعدادی نیز قبل از اتمام کامل توسط پیمانکار به متقاضیان تحویل داده شده ‌که این امر مشکلات جدی را در این حوزه به دنبال داشته است.

حمیدوند با بیان اینکه متقاضیان بخشی از مبلغ مورد نظر برای تحویل گرفتن واحدها را پرداخت کردند و به دلیل عدم پرداخت مابقی مبلغ موردنظر، واحدها نیمه تمام تحویل شد، افزود: این اقدام به نوعی ورشکستگی پیمانکار را نشان می‌دهد که متاسفانه نتوانست پروژه را به اتمام برساند و باعث شده است که ساکنان مسکن مهر شهرستان با مشکلات بهسازی، زیباسازی و بهداشتی مواجه شوند.

وی تصریح کرد: پروژه مسکن مهر تفرش در داخل محدوده شهری است. علاوه بر اجرای این پروژه توسط بنیاد مسکن، شهرداری تفرش نیز موظف است نسبت به دریافت تعرفه، هزینه پروانه ساخت و دیگر عوارض، نسبت به خدماتی همچون آسفالت خیابان‌ها اقدام کند‌ که به دلایلی این مورد نیز به انجام نرسیده است.

فرماندار تفرش با اشاره به اینکه تاکنون دوبار از پروژه بازدید انجام و مشکلات آن رصد شده است، در خصوص علل کاستی‌های موجود در پروژه گفت: اهالی روستای کهک به منظور تامین آب روستا از قنات به صورت غیرکارشناسی یک لوله کشیده‌اند که اتفاقا این لوله از محل پروژه مسکن مهر تفرش گذشته است. متاسفانه اخیرا این لوله دچار ترکیدگی شد و مشکلات خاص خود را به وجود آورد و خساراتی نیز به پروژه وارد کرد و به همین دلیل آسفالت خیابان‌های پروژه مسکن مهر نیز با مشکل مواجه شده است که باید تدبیری برای رفع این مشکل اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: جلسات لازم برای اتخاذ تصمیم درست برای رفع این مشکل در حال برگزاری است تا اقدامی استاندارد انجام گیرد و تکلیف این کانال مشخص شود.

حمیدوند در خصوص مشکلات دیگر این پروژه اعم از جمع‌آوری نشدن به موقع زباله‌ها، تخلیه نخاله‌های ساختمانی در منطقه، تردد سگ‌های ولگرد، نبود امنیت کافی، همچنین تحت پوشش نبودن این منطقه توسط تاکسی‌ها گفت: پروژه مسکن مهر شهر تفرش داخل محدوده شهری است و رسیدگی به همه این موارد وظیفه شهرداری تفرش است و مسلما هرگونه اهمال در این راستا بررسی خواهد شد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش ‌با اشاره به تعطیلی و نیمه فعال بودن برخی از واحدهای صنعتی شهرستان گفت: شهرستان تفرش دارای 16 واحد صنعتی است که از این تعداد 9 واحد تعطیل و نیمه‌فعال است.

حمیدوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی - با اشاره به اینکه شش واحد صنعتی به صورت کامل تعطیل شده و سه واحد نیمه تعطیل است، افزود: این تعطیلی‌ها مسلما عواقب سویی در میزان اشتغال و افزایش آمار بیکاری دارد.

حمیدوند تصریح کرد: تعداد بیکاران نسبت به جمعیت کلی شهرستان بسیار بالاست و تعطیلی این واحدهای صنعتی که عموما به دلایل اقتصادی و کمبود نقدینگی است، مزید بر علت شده است.

وی با اشاره به واحد صنعتی خورجین‌گستر به عنوان بزرگترین واحد صنعتی شهرستان که در زمینه تولید گونی‌های پلاستیکی فعال بوده و تعدیل نیرو داشته است، اظهار کرد: این واحد به دلیل مسائل اقتصادی و همچنین الزاماتی که سازمان محیط‌زیست در جلوگیری از تولید و استفاده از گونی‌های پلاستیکی داشته است، نیروهای خود را تعدیل کرده و این امر مسلما افزایش آمار بیکاری را به دنبال دارد.

فرماندار تفرش اضافه کرد: دیگر واحدهای صنعتی با ظرفیت کامل فعال نیستند و به دلیل عدم پرداخت معوقات بانکی امکان احذ وام و رفع مشکلات خود را ندارند و البته برخی نیز تمایلی به پرداخت وام‌ها ندارند که در این حوزه نمی‌توانیم کمکی به آنها داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید جلو برخی سوء استفاده‌ها را گرفت، گفت: عمده بیکاری شهرستان بیکاری پنهان و مربوط به قشر تحصیل‌کرده جامعه است و باتوجه به اینکه اغلب استخدام‌ها و اطلاع‌رسانی در مرکز استان است، به همین شهرستان‌ها از این قافله عقب می‌مانند.

حمیدوند درخصوص وضعیت شهرستان در حوزه معادن گفت: در حال حاضر تنها چهار تا پنج معدن فعال است و با توجه به اینکه در دادن مجوز فرمانداری‌های در جریان قرار نمی‌گیرند، به راحتی اخذ مجوز صورت می‌گیرند، اما متاسفانه برخی سودجویان تنها مجوز می‌گیرند و به نوعی در حوزه معدن بورس به راه انداخته‌اند.

فرماندار تفرش با اشاره به اینکه هیچ مانع محلی برای فعالیت معادن در شهرستان وجود ندارد، اما در جریان قرار نگرفتن فرمانداری در این رابطه مشکلاتی را به بارآورده است و گفت: غیرفعال بودن معادن باعث شده است عملا شهرستان از دریافت سود غیرمستقیم بی‌نصیب بماند که البته این موضوع به استاندار مرکزی ارجاع داده شده است و امید است که ترتیب اثر داده شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: نیمی از جوانان این شهرستان از معضل بیکاری رنج می برند.

 

کریم حمیدوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شهرستان از نظر صنعتی بسیار فقیر است و بسترهای تاثیرگذار برای ایجاد اشتغال در آن ضیف بوده و به همین دلیل جوانان جویای کارمجبور به مهاجرت می شوند.

وی اظهار کرد: هشت هزار نفر از جمعیت تفرش را جوانان تشکیل می دهند که قریب چهار هزار نفر آن ها بیکار هستند.

فرماندار شهرستان تفرش اضافه کرد: کارخانه گونی بافی خورجین گستر تفرش به عنوان واحد موفق تولیدی و صنعتی در این شهرستان برای 350 جوان بستر کاری ایجاد کرده بود که به دلیل مشکلات نقدینگی و زیست محیطی به حالت نیمه تعطیل درآمده و درحال حاضر حدود یکصد نیروی شاغل دارد.

حمیدوند بیان کرد: خشکسالی های پیاپی و مشکل کمبود آب نیز شرایط خاصی را برای کشاورزی منطقه ایجاد کرده و ظرفیت اشتغالزایی در این حوزه را متاثر کرده است.

وی اجرایی شدن مصوبات کارگروه کشاورزی را گامی اساسی در ایجاد اشتغال تفرش عنوان کرد و گفت: کمبود آب مورد نیاز، فعالان این بخش را نیز با مشکل مواجه کرده است.

حمیدوند اظهار کرد: بر اساس مفاد سند چشم انداز و برنامه های پنج ساله توسعه کشور بخش کشاورزی در اولویت اول قرار داشته و برای پیشرفت و توسعه چشمگیر در کشور باید سرمایه گذاری ها بیشتر به سمت این بخش هدایت شوند، اما مسوولان باید برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان برنامه ریزی های کاربردی داشته باشند چرا که در غیر این صورت توسعه و پیشرفتی در بخش کشاورزی صورت نمی گیرید.

وی تاکید کرد: رسیدگی به مشکلات روستاها برای جلوگیری از مهاجرت جمعیت به شهرها یکی از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است اما نبود امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی و بیکاری در بسیاری از نقاط شهرستان تفرش باعث مهاجرت جوانان و نوجوانان این مناطق به شهرهای دیگر شده است و مردم این شهرستان از مسوولان استانی و کشوری درخواست رسیدگی به مشکلات این منطقه را دارند.

فرماندار تفرش اظهار کرد: شناسایی ظرفیت های اشتغالزا و ارایه طرح های ماندگار و درآمدزا در بخش کشاورزی، زمینه ورود سرمایه گذاران متخصص و کارآزموده به این شهرستان را فراهم می کند اما تلاش برای معرفی ظرفیت های این منطقه از سوی مسوولان در حد انتظار نیست.

حمیدوند گفت: حل نشدن معضل بیکاری در تفرش به شبکه ای از مشکلات اجتماعی دامن می زند که یکی از آن ها مهاجرت پسران جوان برای کار و بالا رفتن سن ازدواج دختران و پدیده دختران بزرگسال فاقد درآمد و سرپناه است.

وی افزود: شهرستان تفرش با 26 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده و بیش از نیمی از مردم این شهرستان از طریق کشاورزی و باغداری امرار معاش می کنند.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار مهمترین رویکرد اقتصادی دولت تدبیر و امید است.

 

کریم حمیدوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیکاری یکی از مهمترین دغدغه های دولت و استانداری استان مرکزی است و این مهم باعث شده تا همه تمهیدات اقتصادی این استان بر پایه ایجاد اشتغال باشد.

وی ادامه داد: دولتمردان، اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح های دانش بنیان که از ظرفیت های موجود داخلی نشات می گیرد را بهترین روش برای تسریع در روند کاهش بیکاری دانسته و معتقدند که ابتدا باید حوزه هایی که ظرفیت های بیشتری برای ایجاد شغل دارند، شناسایی شوند.

فرماندار تفرش اظهار کرد: یکی از مهم‎‎ترین ظرفیت های شهرستان تفرش، گردشگری به ویژه در بخش طبیعی مناطق روستایی است که می‎‎تواند دریچه روشنی برای توسعه اشتغال پایدار در این شهرستان باشد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به اشتغال روستایی در شهرستان تفرش با توجه به برخورداری این شهرستان از روستاهای متعدد با ظرفیت ‏های بالا و گوناگون از اهمیت بالایی در برنامه ریزی های مدیران شهرستان برخوردار است.

حمیدوند با بیان اینکه 390 فرصت شغلی در سال جاری در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان تفرش ایجاد شده، افزود: اعتبارات مصوب اشتغالزایی در شهرستان تفرش برای 240 نفر تخصیص داده شده بود اما با صرفه جویی و حمایت های برخی از دستگاه های اجرایی شهرستان، این تعداد افزایش یافت.

فرماندار تفرش گفت: حدود 50 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی در شهرستان تفرش در سال جاری تخصیص شده بود که 18 میلیارد ریال آن از سوی اداره بهزیستی و اداره کمیته امداد و بقیه توسط سپاه ناحیه و فرمانداری تفرش تامین شد.

فرماندار شهرستان تفرش بیان کرد: فرصت های اشتغالزاییاین شهرستان در بخش های کشاورزی، دامدارای، شیلات، پرورش بوقلمون، پرورش قارچ، آبیاری تحت فشار و بخش خدمات ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه فرمانداری تفرش همه توان خود را برای اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت افراد جوان به مرکز استان بکار گرفته است، خاطرنشان کرد: اداره های کمیته امداد و بهزیستی شهرستان تفرش نیز رویکرد خود را در حمایت از مددجویان از حمایت های مادی به توانمندسازی تغییر داده است و بیشتر اعتبارات خود را به اشتغالزایی تخصیص می دهند.

شهرستان تفرش با 26 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری جنوب شرقی اراک - مرکز استان مرکزی- واقع شده است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:1 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: انقلاب اسلامی الگویی نو در عرصه اداره حکومت کشور بود که کارویژه مردم سالاری دینی را به بهترین وجه هویدا کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از ایرنا، «کریم حمیدوند» شامگاه پنجشنبه در جمع مردم تفرش در مسجد جامع این شهر گفت: انقلاب اسلامی یکی از پنج انقلاب بزرگ و مهم دنیا است که در مجامع دانشگاهی روش شناسی و کالبد شکافی می شود و ویژگی کم نظیر آن نقش محوری مردم در تمامی ابعاد و راهبری موثر امام راحل است.

وی اظهار کرد: انقلاب به معنای دگرگونی کامل و تغییر وسیع ارکان حکومت است و مردم ایران که از نحوه اداره کشور در رژیم ستمشاهی به ستوه آمده بودندبا تغییر نوع رژیم سیاسی کشور ، جمهوری اسلامی را برگزیدند.

فرماندار شهرستان تفرش گفت: این انقلاب علاوه بر تحولات مهم در بستر پیروزی ، در 36 سال گذشته نیز با توطئه های متعددی همراه بوده که هر بار تکیه بر ارزش های دینی و حمایت از اصول بنیادین انقلاب و ولایت فقیه فصلی ماندگار در اقتدار و تعمیق انقلاب و نظام داشته است.

حمیدوند اظهار کرد: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی نیز گروه های سیاسی به دنبال خفه کردن اهداف ناب الگوی حاکمیت اسلامی در نطفه بودند که با درایت امام راحل و برگزاری رفراندوم عمومی با اکثریت مطلق آرا پایه های نظام تثبیت شده و مردم سالاری دینی با تکیه بر خواست مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام به جهان معرفی شد.

وی توضیح داد: مشارکت مردمی در تمامی صحنه های انقلاب همواره یاس و سردرگمی دشمنان را در پی داشته و بدخواهان نظام و انقلاب به خوبی می دانند که عنصر بصیرت دینی مردم ، ابزاریست که توان نظامی و دسیسه های دشمن به آن کارساز نیست.

فرماندار تفرش خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ظرفیت های ایدئولوژیک غنی را در حوزه آزادی خواهی و تکیه بر داشته های اعتقادی و خودباوری در خود دارد به طوری که امروز این الگوی حکومتی توسط بسیاری از ملل مسلمان و تحت ستم دنیا مورد توجه خاص است.

حمیدوند اظهار کرد: مشارکت مردمی در تمامی ارکان نظام و در تصمیم سازی های خرد و کلان کشور جاری است و این مهم یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود.

وی یادآور شد: انحراف و کاستی هایی از سوی برخی افراد در سالهای گذشته بوده که نباید این موضوعات به پای انقلاب و نظام گذاشته شود ، چرا که نظام جمهوری اسلامی دستگاه های نظارتی قوی دارد که چشم بینای کشور بوده و با هوشیاری تمام و به موقع کجروی ها را شناسایی و ترمیم کرده اند.

حمیدوند بیان کرد: کشف و شناسایی غارتگران بین المال و اختلاس گران کشور با وجود تلاش های پنهانی که در سرپوش گذاری وسیع آن بوده ، نشان از تیزبینی دستگاه های نظارتی نظام است.

وی اظهار کرد: اختلاس های کشف شده در سال های اخیر لطمه های بزرگی برای اقتصاد کشور بوده اما شناسایی باند مافیایی آن ها که با ترفند های ظریف ،رشوه، باج خواهی ،حق السکوت دادن و رفتارهای مخفیانه و غیرقانونی خود، تور یغما گسترانیده بودند، بیانگر سلامت و تعهد دستگاه های نظارتی کشور دارد.

فرماندار تفرش خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید بر پایه تکیه بر رای مردم برای تحقق برنامه های دولت روحانی به صحنه آمده و اصول آن بر پایه گفتگو و مفاهمه در امور و استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی به عنوان سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

حمیدوند گفت: اصول این دولت در سیاست خارجی همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب از آن به «نرمش قهرمانانه» یاد کرده و این راهی است که نظام را به آرامش رسانده و فشار و تحریم را می زداید.

وی بیان کرد: هرچند دلواپسان با وجود تاکید مقام معظم رهبری به جای حمایت از دولت در این عرصه سنگ اندازی کرده اند.

فرماندار تفرش ادامه داد: اسلام دین جنگ افروزی نیست و نظام اسلامی ما نیز بر منطق و مفاهمه استوار است و حداقل نتیجه مذاکرات هسته ای دولت این است که که تبلیغات منفی غربی ها که چهره ایرانی و مسلمان را خشن معرفی می کنند ، رنگ می بازد.

حمیدوند توضیح داد: دولت تدبیر و امید در میانه راه، کارنامه موثری از خود در حوزه حل مشکلات بهداشت و درمان و ساماندهی به روند رو به رشد رکود تورمی داشته که دستاوردی مهم محسوب می شود.

وی افزود: کنترل تورم 40 درصدی و حرکت از رشد منفی منهای شش به مثبت پنج درصد در شرایط تحریم و سقوط قیمت نفت ، مساله ساده ای نیست که دولت به سرپنجه تدبیر به آن دست یافته است.

وی توضیح داد: شهرستان تفرش امسال 300 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی دارد که با برنامه اجرایی دقیق و نظارت بهینه تلاش بر تکمیل طرح های نیمه تمام و هدفگذاری بر نیازهای زیربنایی این شهرستان است.

حمیدوند یادآور شد: یکی از طرح های مهم تفرش پروژه آبرسانی هفتیان است که با اعتبارات تخصیصی امسال شتاب گرفته و اینک 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: تامین آب آشامیدنی سالم مردم تفرش مطالبه جدی این شهرستان است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود این طرح سریعتر از زمان بندی دو سال آینده تکمیل شود.

فرماندار تفرش اظهار کرد: به دلیل کوهستانی بودن تفرش هم اکنون 30 درصد روستای این شهرستان گازرسانی شده اما شتاب دادن به این خدمت در اولویت برنامه ها است و سال آینده 27 روستای تفرش از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

وی ساخت پارک بانوان، تجهیز و استقرار پایگاه آتش نشانی، ساماندهی ابنیه میراث فرهنگی و بهسازی روستاها را از اولویت های امسال عمرانی این شهرستان عنوان کرد.

تفرش یکی از شهرستان های دوازده گانه استان مرکزی است که در شمال شرقی اراک واقع شده و به داشتن آب و هوای مطبوع و طبیعت بکر کوهستانی شهرت دارد

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 1:21 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار شهرستان تفرش گفت: 120 ویژه برنامه فرهنگی، ورزشی و تفریحی همزمان با دهه مبارک فجر در این شهرستان برگزار می شود.

 

« کریم حمیدوند » روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری مسابقه های ورزشی، مشاعره در سطح دانش آموزی، محفل انس با قرآن، صبحگاه سراسری و به صدا در آوردن زنگ انقلاب، مراسم زنگ انقلاب در دانشگاه و برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب از جمله این آیین ها است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم جشن انقلاب، مسابقه فرهنگی کتاب خوانی و یادواره شهدای تفرش در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در دهه فجر از دیگر برنامه های این شهرستان است.

فرماندار شهرستان تفرش دیدار با سه خانواده شهید به مناسبت بمباران تفرش، دیدار با خانواده جانباز و ایثارگر علی اصغر ماستری، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و برگزاری نشست روشنگری با موضوع فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را از عمده برنامه های دهه مبارک فجر امسال از سوی این فرمانداری عنوان کرد.

حمیدوند ادامه داد: همچنین در دهه مبارک فجر 28 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 113 میلیارد و 174 میلیون ریال در شهرستان تفرش به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با ورود تاریخی امام راحل در دوازدهم بهمن ماه و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدرسه حاج مسلم شمس و با حضور مسوولان شهرستانی و خانواده معزز شهدا این آیین آغاز می شود

 

 

چاپ این صفحه /http://tafreshcitynews.lxb.ir/post/1282/فرماندار تفرش: طرح "شکرانه سلامت" در تفرش اجرا می‌شود.htm">

تاريخ : برچسب:, | 9:30 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

فرماندار تفرش گفت: طرح شکرانه سلامت در تفرش به منظور رفع مشکلات مددجویان بهزیستی و نیازمندان اجرا می‌شود.

کریم وند/ فرماندار تفرش

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، کریم حمیدوند پیش از ظهرامروز در شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی با اشاره به اینکه باید در راستای رفع مشکلات مددجویان گام برداشته شود اظهار داشت: با تحقق این مهم می‌توانیم گام‌های بسیار مهم و تاثیرگذاری را به منظورکاهش آسیب‎‌های اجتماعی برداریم.

وی افزود: درطرح شکرانه سلامت در تفرش کارمندان علاقه‌مند تفرشی با اهدای 3 رقم آخر حقوق خود به صورت ماهیانه می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از مددجویان حمایت کنند.

فرماندار تفرش تصریح کرد: باید در ارائه این کمک‌ها و خدمات به افراد نیازمند و مددجویان کرامت و حرمت انسانی این افراد حفظ شود و نهادهای نیکوکاری کارهای خیر و چترهای حمایتی خود را با در نظر گرفتن این مهم گسترش دهند.

حمیدوند با اشاره به اینکه کمک‌های داوطلبانه مردمی به این اداره روند خوبی را سپری می‌کند گفت: در حال حاضر در این شهرستان 56 نفر از نیروهای مردمی در قالب نیروهای داوطلب به افراد نیازمند کمک می‌کنند.

وی افزود: باید تلاش شود تا بتوانیم افراد را به استقلال و خودکفایی برسانیم و برای اقشار تحت پوشش بهزیستی، معلولان و خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمند بتوانیم ایجاد شغل کنیم و با تحقق این مهم بتوانیم عزت نفس را در این افراد ایجاد کنیم.

 

فرماندار تفرش تصریح کرد: تمام فعالیت‌ها درسازمان بهزیستی خودکفایی و بازتوانی حرفه‌ای و ایجاد اشتغال مولد است و در این راستا حمایت خیران و نیز تداوم اجرای طرح شکرانه سلامت می‌تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

حمیدوند با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای معلولان و مددجویان با مشکلاتی همراه است گفت: باید در این راستا به شناسایی معلولان و مددجویان توانا و جویای کار بپردازیم و مشخصات آنان را در بانک اطلاعاتی جمع کنیم و بتوانیم با حمایت خیران و ارائه تسهیلات به ای افراد در راستای رفع مشکلات این افراد گام برداریم.

وی افزود: با استفاده از مشارکت‌های مردمی و همت خیران با نزدیک شدن عید نوروز سبد کالا و پوشاک برای مددجویان تامین می‌شود وبا تداوم اجرای طرح شکرانه سلامت  در راستای رفع مشکلات افراد نیازمند این شهرستان گام برداشته می‌شود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:55 | نویسنده : میثم اله وردی |

صفحه قبل 1 صفحه بعد